de mooie stad aan de baai - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van huwelijksreismarkenirene - WaarBenJij.nu de mooie stad aan de baai - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van huwelijksreismarkenirene - WaarBenJij.nu

de mooie stad aan de baai

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, San Francisco

San fransisco 3tm 5 mei

Hallo,

We lopen een beetje achter met ons dagboek, vandaar vandaag 2 tegelijk.

Laten we jullie mee terug nemen naar san fransisco.

Tja en wat vertel je daar dan over.... Groot / duur/ veul /vet!
Als je hier woont ga ja failliet. Wij hebben hier 2 maal ontbeten voor zon 30 euro !! en wat heb je dan vraag je je af.. Een druipend broodje ( vast even in het vet gelegd?) met scrambled egg en koffie die GRATIS nog eens bijgevuld wordt. Wel zo een waar je een maagzweer van krijgt.
Nu over naar de mooie en leuke kanten van de volgens onze roadbook mooiste stad van Amerika. ( hier zijn wij beiden het pertinent niet mee eens overigens).
Wat we uiteraard gedaan hebben hier is een ritje met de Cable car, niet bijster bijzonder maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we dat gedaan hebben ;).
We hebben een dagticket van een hop on hop off bus gekocht die ons de hele stad heeft laten zien. Van chinatown tot over de golden gate bridge ( heel mooi!). We zullen een aantal fotos bijvoegen.
Fishermans warf is trouwens ook echt leuk! Hier zagen we zeehonden incl geluid echt schattig , en natuurlijk uitzicht op Alcatraz waar wij bewust verder niet geen gegaan zijn.
Ik heb hier een helemaal niet toeristische trui ( zoiets als I love Californië) gekocht omdat het toch wat fris was zo aan zee.
Wij verbleven 3 dagen( eigenlijk 2 ivm aankomstdag ) in japantown wat totaal geen straf was gezien het feit dat er alleen maar sushi te verkrijgen is . Wat voor ons 2 avonden smullen betekende!
Verder is de stad ondanks de vele zwervers netjes en schoon. De mensen hier zijn allen even vriendelijk ( en dik).

5 mei hebben we de huurauto een nissan murano opgehaald om onze reis te vervolgen naar yosemite.