yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van huwelijksreismarkenirene - WaarBenJij.nu yosemite - Reisverslag uit Yosemite Village, Verenigde Staten van huwelijksreismarkenirene - WaarBenJij.nu

yosemite

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Village

Yosemite national park
5/6 mei

Na een auto trip van 5,5 uur komen we aan in yosemite national park.
Het blijkt dat wij aan de rand van het park zitten met ons verblijf.
Aangezien wij pas om 11 00 de auto hadden omdat er een rij van een kilometer stond bij Alamo en wat vertraging onderweg kwamen wij pas rond half 5 aan.
Wij baalden enorm want we waren bang dat we niet meer in het park zouden kunnen komen.

Zo' n NP blijkt gewoon voor sommige mensen een doorgaande weg dus wij hadden schik want je kan er dus gewoon altijd in.

Onderweg hiernaartoe was het al mooi, de reis duurde langer dan gepland maar je ziet zoveel mooie dingen dat maakt alles Goed!

Hier hebben we onze NP pas gekocht die over te dragen is dus voor Rogier en Anouk die is vast in THE pocket!
Voor ons betekend dat nu dat we de nationale parken op vertoon van deze pas zo in en uit kunnen rijden en dus niet in de rij hoeven staan voor een dagkaart.

Wij zagen hier een prachtige waterval ( bridal fall) onbeschrijfelijk !
Eveneens de grootste waterval van noord Amerika is hier te bewonderen.

Maar inmiddels hebben wij ervaren : in Amerika kan alles, dus ook oog in oog staan ( 7 meter )met een jonge coyote die een eekhoorn verslind. En niemand die dan denkt misschien ben ik wel het volgende hapje ... Nee , gewoon allemaal rustig gaan staan fotograferen Tsja wij dus ook!

Eenmaal aangekomen bij de kamer wachtte ons een verrassing ! een bubbelbad met haard op de kamer en niet te vergeten wederom een kingsize bed en de kamer had mountain vieuw.
Het was hier trouwens erg warm zon 29 graden .
er waren 4 zwembaden maar we hebben het maar bij het bubbelbad ( met schuim .. Ooit geprobeerd ?) gelaten.

We hebben fisch en chips en spare Ribs gegeten en Zijn moe maar voldaan om 21.00 in ons kingsize bed neergestreken.

Ik Irene ben nog steeds niet in het juiste ritme , ik ben rond 05.00 wakker en kan savonds mijn ogen niet meer open houden..
Mark heeft nog een klein beetje last naar eigen zeggen .

We gaan over een half uurtje eten dus wij zeggen tot de volgende keer maar weer !

Bye ❤️